Pappersförsäljning

Information om Pappersförsäljning i Skövde HF

Skövde HF har under flera år sålt toalett och hushållspapper för att förbättra vår ekonomi. Papper är något alla behöver och tillsammans med vår partner Föreningspapper kan vi erbjuda ett bra papper.

Pappret köps in till ett fördelaktigt pris och sen sätts ett försäljningspris som skall ge en marginal för att kunna ge provision till ungdomslagen.

Vilka måste sälja papper? I SHF har man beslutat att Klasserna F9-Juniorer ska omfattas av pappersförsäljningen.

I handbollsskolan är det frivilligt att köpa papper. Provision går till lagkassan som kan användas när barnen blir äldre.

Priser och förtjänster

Se aktuella priser på beställningsformuläret när ni gör er beställning. Generellt gäller att inköpspriset är hälften av försäljningspriset.

Minimiantal och Friköp

Vid varje tillfälle är minimiantalet 5st per omgång, dvs 15st totalt per år. Ju fler, desto mer provision till laget.

Friköp är en möjlighet för den som av någon anledning inte vill/kan delta i pappersförsäljningen. Friköpets summa motsvarar ungefär det inkomstbortfall som en utebliven minimiförsäljning utgör.

Friköpet kostar 400 kr vid varje tillfälle och tillfaller endast föreningen. Det är alltså bättre för respektive lag att sälja så många rullar som möjligt så provision på varje såld bal tillfaller laget enligt ovan.

Beställning till företag?

Skövde HF är inte momsregistrerat och kan således inte sälja till företag med redovisad moms. Om man som företag vill stötta föreningen genom att köpa papper utan moms på kvittot är det en möjlighet vi kan bistå med.
Till företag finns paket om tio påsar papper till ett föreningsvänligt pris. Ett enkelt sätt att ge förening stöttning och som ger något fysiskt tillbaka.

Beställningsrutin: 

1. Beställning sker via onlineformulär fram till det datum som är sista beställningsdatum.

2. Bekräftelse på beställningen kommer direkt på mail till beställaren.

3. Dagen efter att beställningstiden gått ur samlas beställningarna ihop och en preliminär beställningslista laddas upp i pdf-format till en mapp som alla kan nå.

4. Har man inte beställt blir det automatiskt friköp. Det är varje lags ansvar att säkerställa att summan pengar som varje lag skall betala in till lagkassan kommer in.

5. Beställning går leverantören

6. Papper hämtas ut på SH Säljlager, Rattvägen 7, den dag som står i kalendern eller i nyhetsutskick.
Har man glömt hämta sitt papper gör man det: mån-fre, kl. 07.00-15.00, lunch 12.00-12.30

7.Dagarna efter utlämningen sammanställs eventuella extrabeställningar som gjorts och dokumenten på dropbox uppdateras med det slutgiltiga antalet per person.

8.Föreningen drar försäljningssumman minus lagets provision från lagets konto veckan efter utlämningen. Föreningen räknar ut med hjälp av medlemsregistret hur många barn som spelar i laget och justerar antalet friköp som skall faktureras. Det är lagets skyldighet att uppdatera antalet spelare i laget i medlemsregistret.

Fördelning av provision

Den provision som erhålls på varje såld bal papper kan tillfalla individen eller laget. Det är upp till laget att beställa hur man vill göra och administrera detta.

Beställningsformuläret

Beställning av papper genomförs 3 gånger om året från detta formulär:

Klicka här för att komma till formuläret